zaterdag 20 juni 2015

Goed voornemen/ Good intentions.....

Gisteren was een dag van leuke vondsten. Samen met mijn moeder gezellig een paar uurtjes in 1 van de 3 kringloopwinkels die Emmen rijk is doorgebracht. En omdat ik sinds kort aan het journalen geslagen ben had ik nog meer dan anders belangstelling voor de afdeling boeken. Heb 15 boeken gekocht en MOEST toen van mezelf stoppen.
Ook heb ik, en nee niet in de kringloopwinkel, maar in mijn eigen hobbykamer onderstaand bakje teruggevonden, en in dat bakje een hele stapel gele indexkaartjes.

Yesterday was a day filled with great finds! Together with my mother I had some loveley hours in one of the 3 thriftshops in Emmen, a city nearby. And as I just discovered the wonderfull art of Journaling I spent even more time than usual in the booksection. I bought 15 books and then told myself to stop.
I also found, and no not in the thriftshop but in my own craftroom, this box with a whole bunch of yellow indexcards.

The books I found



the box with indexcards

Gisterenavond was ik op Pinterest en zag een pin waarop iemand een bakje vol met indexcards een jaar lang had bewerkt. Opeens werd ik heel onrustig. Dat wilde ik ook!!! Al jaren wil ik een dagboek bij houden, al jaren wil ik journalen, al jaren wil ik meer tijd maken voor mezelf. Is dit niet HET antwoord op al deze wensen? Als ik nou een elke dag een kaartje maak en achter op mijn gedachten enz. de vrije loop geef? Zou ik dat volhouden?

Yesterday evening I was pinning on Pinterest and saw a pin of somebody who made a simular box as I kind of journal and made a card everyday for a year long. Suddenly it hit me. This is what I want to do too! For years I have meaning to keep a diary, for years I have been wanted to start journaling, for years I have been wanting to take and make more time for myself. Isn't this an anwer to all my wishes? If I could make a card everyday and write some of my thoughts at the back of the card. Could I keep this up?

Could I do something like this for myself?
 This is NOT mine, just a picture I took from Pinterest to show you.


Ik weet niet of ik het vol hou, ik weet niet of ik elke dag de tijd en inspiratie zal hebben. Ik weet ook niet of ik het elke dag ga showen, maar........................ het begin is er. Ik heb vandaag met gebruik van 2 van de boeken die ik gisteren heb gemaakt onderstaand kaartje gemaakt. Een kunstwerk? Nee! Leuk om te doen? JA! En daar  gaat het om.

I don't know if I can keep it up, I don't know if I can get the time or inspiration to do this everyday, but............. the first card is a fact. Today with also using 2 of the books I bought yesterday, I made the card below. Is it a work of great art? No! But was it fun? YES! And that's the only thing that counts.







Natuurlijk moet ik het doosje ook nog pimpen, dat wordt mijn volgend project, zo gauw die klaar is zal ik het jullie laten zien. Ook zal ik een aantekening in mijn agenda van volgende jaar maken om jullie op 20 juni 2016 te laten zien wat het eind resultaat is. Ben benieuwd. Jullie ook?

Ofcourse I need to pimp the box, that's goiing to be my next project, as soon as that's finished I will show it to you all. I will also put in a reminder in my calender to show you on the 20th of June 2016 what has become of my box of cards. I wonder how many cards there will be. And you?

Take care


9 opmerkingen:

xxx Myra xxx zei

Goed bezig, heerlijk!!

Liesbeth Fidder zei

Oooh wat supergaaf en superleuk Louise!! :-D

Ellie Knol zei

Ik vindt het wel een kunstwerkje!

Willy zei

Wat een leuk idee Louise, zie maar hoe ver je komt dit is in elk geval super mooi en je hebt er van genoten!

Anneke zei

Leuk Louise, ben zelf met soortgelijk iets bezig. Je ei erin kwijt kunnen en er plezier in hebben is het belangrijkste.

Anneke zei

Leuk Louise, ben zelf met soortgelijk iets bezig. Je ei erin kwijt kunnen en er plezier in hebben is het belangrijkste.

Gerrina zei

Een gaaf idee en een makkelijke manier om te werken voor een Art Journal. Een goed begin ook al... Leef je uit en geniet! Fijn weekend verder!

Unknown zei

Hij is prachtig. Ben benieuwd wat er nog meer volgt.

Groetjes Marlies

alice k. zei

You are in good company - there is an international index-card-a-day going on.
http://daisyyellowart.com/icad/
I thought I would participate this year, but life got in the way ... I really applaude to you for this intention.